جمعه ؛ 30 شهريور 1403
28 مهر 1398 - 16:50
گزارش تحلیلی بیانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع)

ایستاده مقابل آمریکا با رمز یا حسین(ع)

مراسم سالانه‌ی دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام یکشنبه هفته گذشته با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.
نویسنده :
امیر رفیعی
کد خبر : 4153

پایگاه رهنما :

مراسم سالانه‌ی دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام یکشنبه هفته گذشته با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرمانده معظم کل قوا برگزار شد. رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره‌ی شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشتند. فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قراردادند و با تعدادی از خانواده‌های معظم شهیدان دیدار و گفتگو کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم، توجه به‌نظام جذب، عمق یافتن برنامه‌های آموزشی، توجه خاص به مسائل و علوم نوپدید، تربیت جامع، مدیریت تخصصی و ضابطه‌گرایی در عین ارتباط عاطفی فرماندهان و مدیران با بدنه‌ی دانشگاه را ازجمله مسائلی خواندند که باید موردتوجه ویژه‌ی مسئولان سپاه قرار گیرد تا این دانشگاه نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.
فرمانده کل قوا در محور دوم سخنانشان، عزت سپاه را در داخل و خارج یادآوری کردند و افزودند: آمریکایی‌ها نیز با چهره‌ی خصمانه و عبوس خود به سپاه، عزت آن را افزون‌تر کردند، چراکه دشمنی دشمنان خدا، بندگان مؤمن را عزیزتر می‌کند.
چرا دشمن باید بیمناک باشد؟
ایشان با استناد به آیه‌ی شریفه‌ی «وَ أَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُم» تأکید کردند: این فرمان الهی باید به‌عنوان درسی دائم، همواره در اولویت سپاه پاسداران باشد. فرمانده کل قوا هدف این آیه‌ی شریفه درباره‌ی ضرورت آمادگی هرچه بیشتر را ترساندن دشمنان خدا و دشمنان مسلمانان برشمردند و افزودند: ترسی که پروردگار، ایجاد آن را در قلب دشمنان فرمان می‌دهد، ترس بازدارنده است یعنی باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان از هیبت مردان جوان، مؤمن، فداکار و پُرانگیزه بیمناک شوند که این مهم‌ترین عامل بازدارندگی خواهد بود.
شواهد و واقعیت‌های میدانی مؤید این نکته مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است. به‌طور مشخص آمریکا و رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها ایران را به تجاوز نظامی تهدید کرده‌اند، اما این تهدید‌ها هرگز نتوانسته‌اند از مرحله زبانی به مرحله عملی ورود کنند. آنچه مانع عملی شدن این تهدیدهاست نه ملاحظات قانونی و نه انسانی است. بلکه بیم و هراس شدید دشمن از پاسخ کوبنده نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران است. آنان به‌خوبی می‌دانند «دوران بزن و در رو» تمام‌شده و اگر یک ضربه بزنند ۱۰ ضربه می‌خورند. درواقع باید گفت: هراس دشمن از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، ضامن امنیت کشور است و خدشه و تضعیف این هراس به هر وسیله‌ای، به خطر انداختن امنیت کشور تلقی می‌شود.
چرا باید خودمان بسازیم؟
فرمانده کل قوا در تبیین بخش دیگری از آیه درباره‌ی آمادگی تجهیزاتی افزودند: خداوند در قرآن مجید امر کرده است که باید از همه‌ی تجهیزات لازم دفاعی، عملیاتی و اطلاعاتی برخوردار شوید؛ البته این ابزار باید تولید و ابداع داخل باشد و با برخورداری از تنوع، همه‌ی نیاز‌ها در زمین، آسمان، فضا، دریا، مرز‌ها و در داخل کشور را تأمین کند که البته امروز حتی فضای مجازی نیز جزو ابزار‌های لازم است.
رهبر انقلاب افزودند: رژیم طاغوت به تعبیر خودش دو مؤلفه‌ی قدرت داشت: یکی انبار‌های سلاح و دیگری افتخار به اجرای دستور آمریکا و ایفای نقش ژاندارمی منطقه و سرکوب هر صدایی که مخالف آمریکا بود.
مصداق بارز امروزی این وضعیت رژیم سعودی است. این رژیم در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰ درصد کل بودجه خود را (بیش از ۵۵ میلیارد دلار) به امور نظامی اختصاص داد. بودجه‌ای که بخش اعظم آن به جیب کارخانجات تسلیحاتی غرب بخصوص آمریکا و شرکت‌های پیمانکاری نظامی آن می‌رود. آیا این خرید‌ها و هزینه‌های هنگفت برای عربستان امنیت و اقتدار آورد؟ حملات آرامکو پاسخ را روشن می‌کند. یمنی‌ها با چند پهپاد ارزان‌قیمت و کم‌هزینه با یک حمله، نیمی از تولید نفت عربستان را از بین بردند و شوکی مهیب به این کشور وارد ساختند. این در حالی بود که عربستان از پیشرفته‌ترین سیستم‌های پدافندی آمریکا بهره می‌برد. در مقابل جمهوری اسلامی که بر توانمندی‌های بومی تکیه دارد موفق شد با سامانه داخلی ۱۵ خرداد پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکا را که به حریم هوایی کشورمان واردشده بود با یک شلیک سرنگون سازد. این تفاوت واقعی و عملی دو نوع نگاه و تفکر درباره تجهیزات نظامی است که البته محدود به این حوزه نبوده و در سایر حوزه‌ها نیز کاملاً صادق است.
فریاد رسای اربعین
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه بیاناتشان، اربعین را از اولین ظهورش در تاریخ اسلام، «رسانه‌ی پُرقدرت عاشورا» دانستند و طوفان حرکت اهل‌بیت در فاصله‌ی عاشورا تا اربعین را در اختناق عجیب آن دوران، باعث منقلب شدن اوضاع و درنهایت سرنگونی رژیم سفیانی خواندند و افزودند: امروز هم همین اتفاق در جریان است.
ایشان راه‌پیمایی عظیم مسلمانان در اربعین حسینی از کشور‌های مختلف، فرقه‌های مختلف اسلام و حتی برخی ادیان دیگر را فریادی رسا و رسانه‌ای بی‌همتا در دنیای پیچیده‌ی تبلیغات و جهان پُرهیاهوی بشریت امروز خواندند و افزودند: شعار پُرمعنای «الحُسین یجمعنا» یک حقیقت ناب است چراکه حسین این اجتماع بی‌نظیر را به راه انداخته است و همه را به سمت سرچشمه‌ی معنویت و آزادگی به حرکت درآورده است.
درباره این بخش از بیانات رهبری می‌توان گفت: در دنیای امروز که مستکبران با انواع و اقسام ابزار‌ها و روش‌های مختلف سعی دارند انسان‌ها را تحت سیطره فکری و حتی جسمی خود نگه‌دارند، اربعین رسانه‌ای بی‌نظیر و خاص است که در مقابل این جریان شیطانی ایستاده و پیام آزادگی سرمی دهد. ظاهر ماجرا همانند عاشوراست. لشکر دشمن مجهزتر و پرتعدادتر به نظر می‌رسد، اما همان‌طور که امام حسین (ع) و یاران ایشان پیروز واقعی این میدان بودند، در عرصه جدید نیز پیروان عاشورایی ایشان بر این دستگاه تبلیغاتی و استکباری پیروز می‌شوند و هیمنه آن را فروخواهند ریخت.
منطق عاشورایی جمهوری اسلامی
رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان برای تبیین جهت و مشی حرکت جمهوری اسلامی در ادامه‌ی مسیر کنونی، این حرکت را در مسیر قیام امام حسین (ع) توصیف و به حدیثی درباره‌ی فلسفه‌ی قیام عاشورا از زبان اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) استناد کردند و افزودند: حضرت سیدالشهدا با بیان حدیثی از رسول گرامی اسلام خطاب به همه‌ی مردم فرمودند: هرکس یک قدرت ظالم یا ستمگر را ببیند و با زبان یا اقدام با او مخالفت نکند، خداوند او را به سرنوشت همان قدرت ستمگر دچار می‌کند و به دوزخ می‌فرستد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) گفتند: امام حسین (علیه‌السلام) با این بیان، اداء وظیفه در مقابله با ظلم و ظالم را علت قیام و حرکت خود اعلام می‌کند و جمهوری اسلامی نیز بر همین اساس، عمل به این وظیفه را تکلیف خود می‌داند و در همه حال به آن عمل خواهد کرد.
رهبر انقلاب یادآور شدند: امروز جبهه‌ی کفر و صهیونیسم و آمریکا با مکیدن خون ملت‌ها و جنگ‌افروزی و دیگر فجایع، با بندگان خدا و ملت‌ها با ظلم و جور و ستم رفتار می‌کند و ملت ایران بر اساس فلسفه‌ی حرکت حضرت سیدالشهدا، مقابله با آنان را وظیفه‌ی خود می‌داند و کوتاه نیامدن در مقابل آمریکا و فشار‌های مختلف دشمنان بر همین اساس صورت می‌گیرد.
رهبر انقلاب خطاب به جوانان عزیز ایران تأکید کردند: باایمان و عزم و اراده، به وظیفه‌ی الهی خود عمل کنید و بدانید ایستادگی در مقابل دشمنان دین و بشریت، یاری پروردگار را به همراه می‌آورد، همان‌گونه که در چهل سال اخیر این‌گونه بوده و به فضل الهی در گام دوم انقلاب و گام‌های بعدی نیز چنین خواهد بود.

ارسال نظرات